Catálogo bibliográfico FCT/UNL

The mathematics teacher in the digital era (Record no. 91922)

000 -Record Label
fixed length control field 03558nam a22003255i 4500
005 - Identificador da versão
control field 20231110153437.0
010 ## - ISBN - International Standard Book Number
Número (ISBN) 978-3-031-05254-5
Modalidade de aquisição e/ou preço compra
100 ## - Entrada principal
Dados gerais de processamento 20231023d2022 k||y0pory50 ba
101 ## - Língua do documento
Língua do texto, banda sonora, etc. eng
102 ## - País da publicação
País de publicação Switzerland, Swiss Confederation
200 ## - Título
Título próprio The mathematics teacher in the digital era
Indicação geral da natureza do documento Documento eletrónico
Informação de outro título international research on professional learning and practice
Primeira menção de responsabilidade edited by Alison Clark-Wilson, Ornella Robutti, Nathalie Sinclair
205 ## - Edição
Menção da edição 2nd ed.
210 ## - Local de edição
Lugar da edição, distribuição, etc. Cham
Nome do editor, distribuidor, etc. Springer
Data da publicação, distribuição, etc. 2022
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc)
Descrição física XXX, 423 p.
Outras indicações físicas il.
225 ## - Coleção
Título próprio da colecção Mathematics Education in the Digital Era
Indicação de volume 16
303 ## - Notas Informação descritiva
Texto da nota This book brings together international research on school teachers', and university lecturers' uses of digital technology to enhance teaching and learning in mathematics. It includes contributions that address theoretical, methodological, and practical challenges for the field with the research lens trained on the perspectives of teachers and teaching. As countries around the world move to integrate digital technologies in classrooms, this book collates research perspectives and experiences that offer valuable insights, in particular concerning the trajectories of development of teachers' digital skills, knowledge and classroom practices. Via app: download the SN More Media app for free, scan a link with play button and access the videos directly on your smartphone or tablet. Professor Alison Clark-Wilson works at the Institute of Education, University College London. Her research spans aspects of designing, implementing, and evaluating educational digital technologies with a particular interest in mathematics education. More specifically, she researches the more dynamic mathematical technologies alongside teachers' professional trajectories as they come to know and use such technologies. Beyond mathematics, Alison has extensive experience of working with governments, civil society organisations and industry partners on initiatives that aim to bridge research knowledge with educational technology product design and evaluation processes. Professor Ornella Robutti works in the Mathematics department "G. Peano" at the University of Torino. Her fields of research are students' cognitive processes during mathematical activities; teaching mathematics within technological environments; teachers' work as individuals and in communities, when teaching mathematics, when learning in professional development programs, and when designing tasks for students; meanings of mathematical objects in institutional and social contexts; mathematics students' and teachers' identities; boundary objects and boundary crossing between communities. Professor Nathalie Sinclair is a Distinguished University Professor in the Faculty of Education at Simon Fraser University. She is the founding and current editor of Digital Experiences in Mathematics Education and has written several books, including Mathematics and the Body: Material Entanglements in the Classroom. She directs the Tangible Mathematics Project, which has created multitouch applications TouchCounts and TouchTimes.
606 ## - Nome comum como assunto
Elemento de entrada Mathematics
Subdivisão de assunto Study and teaching 
606 ## - Nome comum como assunto
Elemento de entrada Teachers
Subdivisão de assunto Training of
606 ## - Nome comum como assunto
Elemento de entrada Educational technology
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso
Notação QA10.92-20
702 ## - Responsabilidade secundária
Palavra de ordem Clark-Wilson
Outra parte do nome Alison
Código de função ed. lit.
Koha Internal Code 55962
702 ## - Responsabilidade secundária
Koha Internal Code 55963
Palavra de ordem Robutti
Outra parte do nome Ornella
Código de função ed. lit.
702 ## - Responsabilidade secundária
Palavra de ordem Sinclair
Outra parte do nome Nathalie
Código de função ed. lit.
Koha Internal Code 32521
801 ## - Fonte de origem
País Portugal
Regras de catalogação RPC
856 ## - URL Endereço WEB
URL https://doi.org/10.1007/978-3-031-05254-5
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha)
Fonte da classificação ou esquema de estante
Tipo de item no Koha E-Books
Suprimido 0
Holdings
Removido (estado) Perdido (estado) Data de aquisição Número da cópia Origem do registo Código da organização que empresta ou é detentora Localização da prateleira Código de barras Coleção Número de inventário Cota Tipo de circulação Tipo de item e material Origem do registo Organização que empresta ou é detentora
    2023-10-23 1 Biblioteca da FCTUNL Biblioteca da FCTUNL Online 96594 Não Ficção 103881 QA10.92.SPR FCT Disponível E-Books FCT FCT
Moodle da Biblioteca Slideshare da Biblioteca Siga-nos no Issuu Twitter da Biblioteca Instagram da Biblioteca Facebook da Biblioteca Blog da Biblioteca