Catálogo bibliográfico FCT/UNL

Mathematics for sustainability (Record no. 85881)

000 -Record Label
fixed length control field 02712nam 2200361| 4500
005 - Identificador da versão
control field 20220217162320.0
010 ## - ISBN - International Standard Book Number
Número (ISBN) 978-3-319-76660-7
Modalidade de aquisição e/ou preço compra
100 ## - Entrada principal
Dados gerais de processamento 20190128d2018 k||y0pory50 ba
101 0# - Língua do documento
Língua do texto, banda sonora, etc. eng
102 ## - País da publicação
País de publicação US - United States of America
200 1# - Título
Título próprio Mathematics for sustainability
Indicação geral da natureza do documento Documento electrónico
Primeira menção de responsabilidade John Roe, Russ deForest, Sara Jamshidi
210 ## - Local de edição
Lugar da edição, distribuição, etc. Cham
Nome do editor, distribuidor, etc. Springer International Publishing
-- Springer
Data da publicação, distribuição, etc. 2018
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc)
Descrição física XIX, 523 p.
225 2# - Coleção
Título próprio da colecção Texts for Quantitative Critical Thinking
300 ## - Notas gerais
Texto da nota Colocação: Online
303 ## - Notas Informação descritiva
Texto da nota Designed for the 21st century classroom, this textbook poses, refines, and analyzes questions of sustainability in a quantitative environment. Building mathematical knowledge in the context of issues relevant to every global citizen today, this text takes an approach that empowers students of all disciplines to understand and reason with quantitative information. Whatever conclusions may be reached on a given topic, this book will prepare the reader to think critically about their own and other people’s arguments and to support them with careful, mathematical reasoning. Topics are grouped in themes of measurement, flow, connectivity, change, risk, and decision-making. Mathematical thinking is at the fore throughout, as students learn to model sustainability on local, regional, and global scales. Exercises emphasize concepts, while projects build and challenge communication skills. With no prerequisites beyond high school algebra, instructors will find this book a rich resource for engaging all majors in the mathematics classroom. From the Foreword No longer will you be just a spectator when people give you quantitative information—you will become an active participant who can engage and contribute new insights to any discussion.[…] There are many math books that will feed you knowledge, but it is rare to see a book like this one that will help you cultivate wisdom.[…] As the authors illustrate, mathematics that pays attention to human considerations can help you look at the world with a new lens, help you frame important questions, and help you make wise decisions. Francis Edward Su, Harvey Mudd College.
410 1# - Séries Coleção
ISSN 2523-8647
606 ## - Nome comum como assunto
Koha Internal code 4515
Elemento de entrada Matemática
606 ## - Nome comum como assunto
Koha Internal code 9621
Elemento de entrada Teoria dos jogos
606 ## - Nome comum como assunto
Koha Internal code 1863
Elemento de entrada Física matemática
Subdivisão de assunto fisica
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso
Notação QA39
700 ## - Autor (resp. principal)
Koha Internal Code 4708
Palavra de ordem Roth
Outra parte do nome John A.
702 ## - Responsabilidade secundária
Koha Internal Code 65545
Palavra de ordem Forest
Outra parte do nome de Russ
702 1# - Responsabilidade secundária
Palavra de ordem Jamshidi
Outra parte do nome Sara
711 2# - Colectividade (co-resp. principal)
Palavra de ordem SpringerLink (Online service)
801 #0 - Fonte de origem
Regras de catalogação RPC
País Portugal
856 ## - URL Endereço WEB
URL https://doi.org/10.1007/978-3-319-76660-7
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha)
Fonte da classificação ou esquema de estante
Tipo de item no Koha E-Books
Suprimido 0
Holdings
Removido (estado) Perdido (estado) Data de aquisição Número da cópia Origem do registo Código da organização que empresta ou é detentora Localização da prateleira Coleção Número de inventário Cota Tipo de circulação Tipo de item e material Origem do registo Organização que empresta ou é detentora
    2019-01-28 1 Biblioteca da FCTUNL Biblioteca da FCTUNL Online Não Ficção 98296 QA39.SPR FCT 98296 Disponível E-Books FCT FCT
Moodle da Biblioteca Slideshare da Biblioteca Siga-nos no Issuu Twitter da Biblioteca Instagram da Biblioteca Facebook da Biblioteca Blog da Biblioteca