000 -Record Label |
fixed length control field |
02712nam 2200361| 4500 |
005 - Identificador da versão |
control field |
20220217162320.0 |
010 ## - ISBN - International Standard Book Number |
Número (ISBN) |
978-3-319-76660-7 |
Modalidade de aquisição e/ou preço |
compra |
100 ## - Entrada principal |
Dados gerais de processamento |
20190128d2018 k||y0pory50 ba |
101 0# - Língua do documento |
Língua do texto, banda sonora, etc. |
eng |
102 ## - País da publicação |
País de publicação |
US - United States of America |
200 1# - Título |
Título próprio |
Mathematics for sustainability |
Indicação geral da natureza do documento |
Documento electrónico |
Primeira menção de responsabilidade |
John Roe, Russ deForest, Sara Jamshidi |
210 ## - Local de edição |
Lugar da edição, distribuição, etc. |
Cham |
Nome do editor, distribuidor, etc. |
Springer International Publishing |
-- |
Springer |
Data da publicação, distribuição, etc. |
2018 |
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc) |
Descrição física |
XIX, 523 p. |
225 2# - Coleção |
Título próprio da colecção |
Texts for Quantitative Critical Thinking |
300 ## - Notas gerais |
Texto da nota |
Colocação: Online |
303 ## - Notas Informação descritiva |
Texto da nota |
Designed for the 21st century classroom, this textbook poses, refines, and analyzes questions of sustainability in a quantitative environment. Building mathematical knowledge in the context of issues relevant to every global citizen today, this text takes an approach that empowers students of all disciplines to understand and reason with quantitative information. Whatever conclusions may be reached on a given topic, this book will prepare the reader to think critically about their own and other people’s arguments and to support them with careful, mathematical reasoning. Topics are grouped in themes of measurement, flow, connectivity, change, risk, and decision-making. Mathematical thinking is at the fore throughout, as students learn to model sustainability on local, regional, and global scales. Exercises emphasize concepts, while projects build and challenge communication skills. With no prerequisites beyond high school algebra, instructors will find this book a rich resource for engaging all majors in the mathematics classroom. From the Foreword No longer will you be just a spectator when people give you quantitative information—you will become an active participant who can engage and contribute new insights to any discussion.[…] There are many math books that will feed you knowledge, but it is rare to see a book like this one that will help you cultivate wisdom.[…] As the authors illustrate, mathematics that pays attention to human considerations can help you look at the world with a new lens, help you frame important questions, and help you make wise decisions. Francis Edward Su, Harvey Mudd College. |
410 1# - Séries Coleção |
ISSN |
2523-8647 |
606 ## - Nome comum como assunto |
Koha Internal code |
4515 |
Elemento de entrada |
Matemática |
606 ## - Nome comum como assunto |
Koha Internal code |
9621 |
Elemento de entrada |
Teoria dos jogos |
606 ## - Nome comum como assunto |
Koha Internal code |
1863 |
Elemento de entrada |
Física matemática |
Subdivisão de assunto |
fisica |
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso |
Notação |
QA39 |
700 ## - Autor (resp. principal) |
Koha Internal Code |
4708 |
Palavra de ordem |
Roth |
Outra parte do nome |
John A. |
702 ## - Responsabilidade secundária |
Koha Internal Code |
65545 |
Palavra de ordem |
Forest |
Outra parte do nome |
de Russ |
702 1# - Responsabilidade secundária |
Palavra de ordem |
Jamshidi |
Outra parte do nome |
Sara |
711 2# - Colectividade (co-resp. principal) |
Palavra de ordem |
SpringerLink (Online service) |
801 #0 - Fonte de origem |
Regras de catalogação |
RPC |
País |
Portugal |
856 ## - URL Endereço WEB |
URL |
https://doi.org/10.1007/978-3-319-76660-7 |
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha) |
Fonte da classificação ou esquema de estante |
|
Tipo de item no Koha |
E-Books |
Suprimido |
0 |