Catálogo bibliográfico FCT/UNL

My search for Ramanujan (Record no. 84691)

MARC details
000 -Record Label
fixed length control field 02426nam 2200313| 4500
005 - Identificador da versão
control field 20240914063150.0
010 ## - ISBN - International Standard Book Number
Número (ISBN) 978-3-319-25568-2
Modalidade de aquisição e/ou preço compra
100 ## - Entrada principal
Dados gerais de processamento 20190128d2016 k||y0pory50 ba
101 ## - Língua do documento
Língua do texto, banda sonora, etc. eng
102 ## - País da publicação
País de publicação Switzerland, Swiss Confederation
200 ## - Título
Título próprio My search for Ramanujan
Informação de outro título how i learned to count
Indicação geral da natureza do documento Documento eletrónico
Primeira menção de responsabilidade Ken Ono, Amir D. Aczel
210 ## - Local de edição
Lugar da edição, distribuição, etc. Cham
Nome do editor, distribuidor, etc. Springer International Publishing
Data da publicação, distribuição, etc. 2016
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc)
Descrição física XVI, 238 p.
Outras indicações físicas il.
300 ## - Notas gerais
Texto da nota Colocação: Online
303 ## - Notas Informação descritiva
Texto da nota "The son of a prominent Japanese mathematician who came to the United States after World War II, Ken Ono was raised on a diet of high expectations and little praise. Rebelling against his pressure-cooker of a life, Ken determined to drop out of high school to follow his own path. To obtain his father’s approval, he invoked the biography of the famous Indian mathematical prodigy Srinivasa Ramanujan, whom his father revered, who had twice flunked out of college because of his single-minded devotion to mathematics. Ono describes his rocky path through college and graduate school, interweaving Ramanujan’s story with his own and telling how at key moments, he was inspired by Ramanujan and guided by mentors who encouraged him to pursue his interest in exploring Ramanujan’s mathematical legacy. Picking up where others left off, beginning with the great English mathematician G.H. Hardy, who brought Ramanujan to Cambridge in 1914, Ono has devoted his mathematical career to understanding how in his short life, Ramanujan was able to discover so many deep mathematical truths, which Ramanujan believed had been sent to him as visions from a Hindu goddess. And it was Ramanujan who was ultimately the source of reconciliation between Ono and his parents. Ono’s search for Ramanujan ranges over three continents and crosses paths with mathematicians whose lives span the globe and the entire twentieth century and beyond. Along the way, Ken made many fascinating discoveries. The most important and surprising one of all was his own humanity.".
606 ## - Nome comum como assunto
Koha Internal code 4433
Elemento de entrada Teoria dos números
606 ## - Nome comum como assunto
Koha Internal code 10928
Elemento de entrada História
606 ## - Nome comum como assunto
Elemento de entrada Matemática
Koha Internal code 4515
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso
Notação QA241
700 ## - Autor (resp. principal)
Koha Internal Code 33973
Palavra de ordem Ono
Outra parte do nome Ken
701 ## - Co-responsabilidade principal
Koha Internal Code 33975
Palavra de ordem Aczel
Outra parte do nome Amir D.
Código de função co-aut.
801 ## - Fonte de origem
Regras de catalogação RPC
País Portugal
856 ## - URL Endereço WEB
URL https://doi.org/10.1007/978-3-319-25568-2
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha)
Fonte da classificação ou esquema de estante Library of Congress Classification
Tipo de item no Koha E-Books
Suprimido 0
Holdings
Removido (estado) Perdido (estado) Data de aquisição Número da cópia Origem do registo Origem do registo Código da organização que empresta ou é detentora Organização que empresta ou é detentora Localização da prateleira Coleção Número de inventário Cota Tipo de circulação Tipo de item e material
    2019-01-28 1 FCT Biblioteca NOVA FCT Biblioteca NOVA FCT FCT Online Não Ficção 97087 QA241. FCT 97087 Disponível E-Books
Moodle da Biblioteca Slideshare da Biblioteca Siga-nos no Issuu Twitter da Biblioteca Instagram da Biblioteca Facebook da Biblioteca Blog da Biblioteca