Catálogo bibliográfico FCT/UNL

The visual language of technique, vol. 3 (Record no. 84216)

000 -Record Label
fixed length control field 02369nam 2200301| 4500
005 - Identificador da versão
control field 20211214104854.0
010 ## - ISBN - International Standard Book Number
Número (ISBN) 978-3-319-05326-4
Modalidade de aquisição e/ou preço compra
100 ## - Entrada principal
Dados gerais de processamento 20190128d2015 k||y0pory50 ba
101 0# - Língua do documento
Língua do texto, banda sonora, etc. eng
102 ## - País da publicação
País de publicação US - United States of America
200 1# - Título
Título próprio The visual language of technique, vol. 3
Indicação geral da natureza do documento Documento electrónico
Primeira menção de responsabilidade edited by Luigi Cocchiarella
Informação de outro título heritage and expectations in education
210 ## - Local de edição
Lugar da edição, distribuição, etc. Cham
Nome do editor, distribuidor, etc. Springer International Publishing
Data da publicação, distribuição, etc. 2015
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc)
Descrição física XIII, 182 p. 90 il.
300 ## - Notas gerais
Texto da nota Colocação: Online
303 ## - Notas Informação descritiva
Texto da nota The book is inspired by the third seminar in a cycle connected to the celebrations of the 150th anniversary of the Politecnico di Milano (July 2013). "Educating by Image. Teaching Styles vs Learning Styles" was the motto of this meeting. The contributions (coming from lectures, the poster session, interviews and round table) aim to propose an updated look at visual education, highlighting how digital tools and networks have profoundly affected the "representational styles" of the teachers and the "cognitive styles" of the learners, while at the same time reaffirming the importance of the interaction between the two groups. As Herbert Alexander Simon once said, "Learning results... only from what the student does and thinks"; therefore "the teacher can advance learning only by influencing what the student does to learn". That is no mean feat if we consider that, according to Benjamin Samuel Bloom, visual education not only involves the pure cognition, but also the affective and the psychomotor domains, not to mention the social aspects. This is why, alongside some theoretical and historical retrospectives, the contributions recommend a continuous revision of "what" and "how" could be included in the academic curricula, also in connection with secondary schools, the professional world, targeted Lifelong Learning Programmes for students and teachers. The volume includes an interview with the science journalist and writer Piero Angela.
606 ## - Nome comum como assunto
Elemento de entrada Geometria
Koha Internal code 53
606 ## - Nome comum como assunto
Elemento de entrada Simulação por computador
Koha Internal code 5781
606 ## - Nome comum como assunto
Elemento de entrada Educação
Koha Internal code 5848
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso
Notação NX654
702 ## - Responsabilidade secundária
Palavra de ordem Cocchiarella
Outra parte do nome Luigi
Código de função ed. lit.
Koha Internal Code 33552
801 #0 - Fonte de origem
Regras de catalogação RPC
País Portugal
856 ## - URL Endereço WEB
URL https://doi.org/10.1007/978-3-319-05326-4
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha)
Fonte da classificação ou esquema de estante
Tipo de item no Koha E-Books
Suprimido 0
Holdings
Removido (estado) Perdido (estado) Data de aquisição Número da cópia Origem do registo Código da organização que empresta ou é detentora Coleção Número de inventário Cota Tipo de circulação Tipo de item e material Origem do registo Organização que empresta ou é detentora
    2019-01-28 1 Biblioteca da FCTUNL Biblioteca da FCTUNL Não Ficção 96562 NX654.SPR FCT 96562 Disponível E-Books FCT FCT
Moodle da Biblioteca Slideshare da Biblioteca Siga-nos no Issuu Twitter da Biblioteca Instagram da Biblioteca Facebook da Biblioteca Blog da Biblioteca