000 -Record Label |
fixed length control field |
02369nam 2200301| 4500 |
005 - Identificador da versão |
control field |
20211214104854.0 |
010 ## - ISBN - International Standard Book Number |
Número (ISBN) |
978-3-319-05326-4 |
Modalidade de aquisição e/ou preço |
compra |
100 ## - Entrada principal |
Dados gerais de processamento |
20190128d2015 k||y0pory50 ba |
101 0# - Língua do documento |
Língua do texto, banda sonora, etc. |
eng |
102 ## - País da publicação |
País de publicação |
US - United States of America |
200 1# - Título |
Título próprio |
The visual language of technique, vol. 3 |
Indicação geral da natureza do documento |
Documento electrónico |
Primeira menção de responsabilidade |
edited by Luigi Cocchiarella |
Informação de outro título |
heritage and expectations in education |
210 ## - Local de edição |
Lugar da edição, distribuição, etc. |
Cham |
Nome do editor, distribuidor, etc. |
Springer International Publishing |
Data da publicação, distribuição, etc. |
2015 |
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc) |
Descrição física |
XIII, 182 p. 90 il. |
300 ## - Notas gerais |
Texto da nota |
Colocação: Online |
303 ## - Notas Informação descritiva |
Texto da nota |
The book is inspired by the third seminar in a cycle connected to the celebrations of the 150th anniversary of the Politecnico di Milano (July 2013). "Educating by Image. Teaching Styles vs Learning Styles" was the motto of this meeting. The contributions (coming from lectures, the poster session, interviews and round table) aim to propose an updated look at visual education, highlighting how digital tools and networks have profoundly affected the "representational styles" of the teachers and the "cognitive styles" of the learners, while at the same time reaffirming the importance of the interaction between the two groups. As Herbert Alexander Simon once said, "Learning results... only from what the student does and thinks"; therefore "the teacher can advance learning only by influencing what the student does to learn". That is no mean feat if we consider that, according to Benjamin Samuel Bloom, visual education not only involves the pure cognition, but also the affective and the psychomotor domains, not to mention the social aspects. This is why, alongside some theoretical and historical retrospectives, the contributions recommend a continuous revision of "what" and "how" could be included in the academic curricula, also in connection with secondary schools, the professional world, targeted Lifelong Learning Programmes for students and teachers. The volume includes an interview with the science journalist and writer Piero Angela. |
606 ## - Nome comum como assunto |
Elemento de entrada |
Geometria |
Koha Internal code |
53 |
606 ## - Nome comum como assunto |
Elemento de entrada |
Simulação por computador |
Koha Internal code |
5781 |
606 ## - Nome comum como assunto |
Elemento de entrada |
Educação |
Koha Internal code |
5848 |
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso |
Notação |
NX654 |
702 ## - Responsabilidade secundária |
Palavra de ordem |
Cocchiarella |
Outra parte do nome |
Luigi |
Código de função |
ed. lit. |
Koha Internal Code |
33552 |
801 #0 - Fonte de origem |
Regras de catalogação |
RPC |
País |
Portugal |
856 ## - URL Endereço WEB |
URL |
https://doi.org/10.1007/978-3-319-05326-4 |
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha) |
Fonte da classificação ou esquema de estante |
|
Tipo de item no Koha |
E-Books |
Suprimido |
0 |