Catálogo bibliográfico FCT/UNL

104 number theory problems (Record no. 82935)

000 -Record Label
fixed length control field 02381nam 2200301| 4500
005 - Identificador da versão
control field 20200624144452.0
010 ## - ISBN - International Standard Book Number
Número (ISBN) 978-0-8176-4561-8
Modalidade de aquisição e/ou preço compra
100 ## - Entrada principal
Dados gerais de processamento 20190128d2007 k||y0pory50 ba
101 ## - Língua do documento
Língua do texto, banda sonora, etc. eng
102 ## - País da publicação
País de publicação US - United States of America
200 ## - Título
Título próprio 104 number theory problems
Indicação geral da natureza do documento Documento eletrónico
Informação de outro título from the training of the USA IMO team
Primeira menção de responsabilidade Titu Andreescu, Dorin Andrica, Zuming Feng
210 ## - Local de edição
Lugar da edição, distribuição, etc. Boston, MA
Nome do editor, distribuidor, etc. Birkhäuser
Data da publicação, distribuição, etc. 2007
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc)
Descrição física XII, 204 p.
300 ## - Notas gerais
Texto da nota Colocação: Online
303 ## - Notas Informação descritiva
Texto da nota This challenging problem book by renowned US Olympiad coaches, mathematics teachers, and researchers develops a multitude of problem-solving skills needed to excel in mathematical contests and research in number theory. Offering inspiration and intellectual delight, the problems throughout the book encourage students to express their ideas, conjectures, and conclusions in writing. Applying specific techniques and strategies, readers will acquire a solid understanding of the fundamental concepts and ideas of number theory. Key features: * Contains problems developed for various mathematical contests, including the International Mathematical Olympiad (IMO) * Builds a bridge between ordinary high school examples and exercises in number theory and more sophisticated, intricate and abstract concepts and problems * Begins by familiarizing students with typical examples that illustrate central themes, followed by numerous carefully selected problems and extensive discussions of their solutions * Combines unconventional and essay-type examples, exercises and problems, many presented in an original fashion * Engages students in creative thinking and stimulates them to express their comprehension and mastery of the material beyond the classroom 104 Number Theory Problems is a valuable resource for advanced high school students, undergraduates, instructors, and mathematics coaches preparing to participate in mathematical contests and those contemplating future research in number theory and its related areas.
606 ## - Nome comum como assunto
Koha Internal code 4433
Elemento de entrada Teoria dos números
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso
Notação QA241
700 ## - Autor (resp. principal)
Palavra de ordem Andreescu
Outra parte do nome Titu
Koha Internal Code 17041
701 ## - Co-responsabilidade principal
Palavra de ordem Andrica
Outra parte do nome Dorin
Código de função co-aut.
Koha Internal Code 30574
701 ## - Co-responsabilidade principal
Palavra de ordem Feng
Outra parte do nome Zuming
Código de função co-aut.
Koha Internal Code 31556
801 ## - Fonte de origem
Regras de catalogação RPC
País Portugal
856 ## - URL Endereço WEB
URL https://doi.org/10.1007/978-0-8176-4561-8
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha)
Fonte da classificação ou esquema de estante
Tipo de item no Koha E-Books
Suprimido 0
Holdings
Removido (estado) Perdido (estado) Data de aquisição Número da cópia Origem do registo Código da organização que empresta ou é detentora Localização da prateleira Coleção Número de inventário Cota Tipo de circulação Tipo de item e material Origem do registo Organização que empresta ou é detentora
    2019-01-28 1 Biblioteca da FCTUNL Biblioteca da FCTUNL Online Não Ficção 95062 QA241.SPR. FCT 95062 Disponível E-Books FCT FCT
Moodle da Biblioteca Slideshare da Biblioteca Siga-nos no Issuu Twitter da Biblioteca Instagram da Biblioteca Facebook da Biblioteca Blog da Biblioteca