000 -Record Label |
fixed length control field |
02136nam 2200277| 4500 |
005 - Identificador da versão |
control field |
20200313142826.0 |
010 ## - ISBN - International Standard Book Number |
Número (ISBN) |
978-0-387-29854-2 |
Modalidade de aquisição e/ou preço |
compra |
100 ## - Entrada principal |
Dados gerais de processamento |
20190128d2006 k||y0pory50 ba |
101 ## - Língua do documento |
Língua do texto, banda sonora, etc. |
eng |
102 ## - País da publicação |
País de publicação |
US - United States of America |
200 ## - Título |
Título próprio |
Number theory |
Indicação geral da natureza do documento |
Documento eletrónico |
Nome de uma parte ou seção |
part B |
Informação de outro título |
an introduction to mathematics |
Primeira menção de responsabilidade |
William A. Coppel |
210 ## - Local de edição |
Lugar da edição, distribuição, etc. |
Boston, MA |
Nome do editor, distribuidor, etc. |
Springer |
Data da publicação, distribuição, etc. |
2006 |
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc) |
Descrição física |
X, 360 p. |
300 ## - Notas gerais |
Texto da nota |
Colocação: Online |
303 ## - Notas Informação descritiva |
Texto da nota |
Undergraduate courses in mathematics are commonly of two types. On the one hand are courses in subjects—such as linear algebra or real analysis—with which it is considered that every student of mathematics should be acquainted. On the other hand are courses given by lecturers in their own areas of specialization, which are intended to serve as a preparation for research. But after taking courses of only these two types, students might not perceive the sometimes surprising interrelationships and analogies between different branches of mathematics, and students who do not go on to become professional mathematicians might never gain a clear understanding of the nature and extent of mathematics. The two-volume Number Theory: An Introduction to Mathematics attempts to provide such an understanding of the nature and extent of mathematics. It is a modern introduction to the theory of numbers, emphasizing its connections with other branches of mathematics. Part A, which should be accessible to a first-year undergraduate, deals with elementary number theory. Part B is more advanced than the first and should give the reader some idea of the scope of mathematics today. The connecting theme is the theory of numbers. By exploring its many connections with other branches, we may obtain a broad picture. Audience This book is intended for undergraduate students in mathematics and engineering. |
606 ## - Nome comum como assunto |
Koha Internal code |
4433 |
Elemento de entrada |
Teoria dos números |
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso |
Notação |
QA241 |
700 ## - Autor (resp. principal) |
Palavra de ordem |
Coppel |
Outra parte do nome |
William A. |
Koha Internal Code |
31945 |
801 ## - Fonte de origem |
Regras de catalogação |
RPC |
País |
Portugal |
856 ## - URL Endereço WEB |
URL |
https://doi.org/10.1007/0-387-29854-1 |
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha) |
Fonte da classificação ou esquema de estante |
|
Tipo de item no Koha |
E-Books |
Suprimido |
0 |