Catálogo bibliográfico FCT/UNL

Number theory (Record no. 82539)

000 -Record Label
fixed length control field 02144nam 2200277| 4500
005 - Identificador da versão
control field 20200107143845.0
010 ## - ISBN - International Standard Book Number
Número (ISBN) 978-0-387-29852-8
Modalidade de aquisição e/ou preço compra
100 ## - Entrada principal
Dados gerais de processamento 20190128d2006 k||y0pory50 ba
101 ## - Língua do documento
Língua do texto, banda sonora, etc. eng
102 ## - País da publicação
País de publicação US - United States of America
200 ## - Título
Título próprio Number theory
Indicação geral da natureza do documento Documento eletrónico
Nome de uma parte ou seção part A
Informação de outro título an introduction to mathematics
Primeira menção de responsabilidade William A. Coppel
210 ## - Local de edição
Lugar da edição, distribuição, etc. Boston, MA
Nome do editor, distribuidor, etc. Springer
Data da publicação, distribuição, etc. 2006
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc)
Descrição física XVI, 368 p.
Outras indicações físicas il.
300 ## - Notas gerais
Texto da nota Colocação: Online
303 ## - Notas Informação descritiva
Texto da nota Undergraduate courses in mathematics are commonly of two types. On the one hand are courses in subjects—such as linear algebra or real analysis—with which it is considered that every student of mathematics should be acquainted. On the other hand are courses given by lecturers in their own areas of specialization, which are intended to serve as a preparation for research. But after taking courses of only these two types, students might not perceive the sometimes surprising interrelationships and analogies between different branches of mathematics, and students who do not go on to become professional mathematicians might never gain a clear understanding of the nature and extent of mathematics. The two-volume Number Theory: An Introduction to Mathematics attempts to provide such an understanding of the nature and extent of mathematics. It is a modern introduction to the theory of numbers, emphasizing its connections with other branches of mathematics. Part A, which should be accessible to a first-year undergraduate, deals with elementary number theory. Part B is more advanced than the first and should give the reader some idea of the scope of mathematics today. The connecting theme is the theory of numbers. By exploring its many connections with other branches, we may obtain a broad picture. Audience This book is intended for undergraduate students in mathematics and engineering.
606 ## - Nome comum como assunto
Koha Internal code 4433
Elemento de entrada Teoria dos números
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso
Notação QA241
700 ## - Autor (resp. principal)
Palavra de ordem Coppel
Outra parte do nome William A.
Koha Internal Code 31945
801 ## - Fonte de origem
Regras de catalogação RPC
País Portugal
856 ## - URL Endereço WEB
URL https://doi.org/10.1007/0-387-29852-5
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha)
Fonte da classificação ou esquema de estante
Tipo de item no Koha E-Books
Suprimido 0
Holdings
Removido (estado) Perdido (estado) Data de aquisição Número da cópia Origem do registo Código da organização que empresta ou é detentora Localização da prateleira Coleção Número de inventário Cota Tipo de circulação Tipo de item e material Origem do registo Organização que empresta ou é detentora
    2019-01-28 1 Biblioteca da FCTUNL Biblioteca da FCTUNL Online Não Ficção 94492 QA241.SPR. FCT 94492 Disponível E-Books FCT FCT
Moodle da Biblioteca Slideshare da Biblioteca Siga-nos no Issuu Twitter da Biblioteca Instagram da Biblioteca Facebook da Biblioteca Blog da Biblioteca