000 -Record Label |
fixed length control field |
02364cam a2200301Ia 4500 |
005 - Identificador da versão |
control field |
20181210104920.0 |
010 ## - ISBN - International Standard Book Number |
Número (ISBN) |
9780080426990 |
Modalidade de aquisição e/ou preço |
compra |
100 ## - Entrada principal |
Dados gerais de processamento |
20150410d2002 k||y0pory50 ba |
101 ## - Língua do documento |
Língua do texto, banda sonora, etc. |
eng |
102 ## - País da publicação |
País de publicação |
US - United States of America |
200 ## - Título |
Título próprio |
Advances in the bonded composite repair of metallic aircraft structure |
Indicação geral da natureza do documento |
Documento electrónico |
Primeira menção de responsabilidade |
editors A. A. Baker ... [et al.] |
210 ## - Local de edição |
Lugar da edição, distribuição, etc. |
Amsterdam |
-- |
Boston |
Nome do editor, distribuidor, etc. |
Elsevier |
Data da publicação, distribuição, etc. |
2002 |
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc) |
Descrição física |
2 v. |
300 ## - Notas gerais |
Texto da nota |
Colocação: Online |
303 ## - Notas Informação descritiva |
Texto da nota |
The availability of efficient and cost-effective technologies to repair or extend the life of aging military airframes is becoming a critical requirement in most countries around the world, as new aircraft becoming prohibitively expensive and defence budgets shrink. To a lesser extent a similar situation is arising with civil aircraft, with falling revenues and the high cost of replacement aircraft. This book looks at repair/reinforcement technology, which is based on the use of adhesively bonded fibre composite patches or doublers and can provide cost-effective life extension in many situations. From the scientific and engineering viewpoint, whilst simple in concept, this technology can be quite challenging particularly when used to repair primary structure. This is due to it being based on interrelated inputs from the fields of aircraft design, solid mechanics, fibre composites, structural adhesive bonding, fracture mechanics and metal fatigue. The technologies of non-destructive inspection (NDI) and, more recently smart materials, are also included. Operational issues are equally critical, including airworthiness certification, application technology (including health and safety issues), and training. Including contributions from leading experts in Canada, UK, USA and Australia, this book discusses most of these issues and the latest developments. Most importantly, it contains real histories of application of this technology to both military and civil aircraft. |
606 ## - Nome comum como assunto |
Elemento de entrada |
Aviões |
Subdivisão de assunto |
Reparação |
-- |
Materiais |
Koha Internal code |
6570 |
606 ## - Nome comum como assunto |
Elemento de entrada |
Fuselagens |
Subdivisão de assunto |
Reparação |
Koha Internal code |
6571 |
606 ## - Nome comum como assunto |
Elemento de entrada |
Ligas metálicas |
Koha Internal code |
6572 |
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso |
Notação |
TL781 |
702 ## - Responsabilidade secundária |
Código de função |
ed. lit. |
Koha Internal Code |
6573 |
Palavra de ordem |
Baker |
Outra parte do nome |
A. A. |
801 ## - Fonte de origem |
País |
Portugal |
Regras de catalogação |
RPC |
856 ## - URL Endereço WEB |
URL |
http://www.sciencedirect.com/science/book/9780080426990 |
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha) |
Fonte da classificação ou esquema de estante |
|
Tipo de item no Koha |
E-Books |
Suprimido |
0 |