MARC details
000 -Record Label |
fixed length control field |
02084nam a22003015i 4500 |
005 - Identificador da versão |
control field |
20210318121045.0 |
010 ## - ISBN - International Standard Book Number |
Número (ISBN) |
978-3-642-17735-4 |
Modalidade de aquisição e/ou preço |
compra |
100 ## - Entrada principal |
Dados gerais de processamento |
20150401d2011 k||y0pory50 ba |
101 ## - Língua do documento |
Língua do texto, banda sonora, etc. |
eng |
102 ## - País da publicação |
País de publicação |
Germany |
200 ## - Título |
Título próprio |
Early algebraization |
Indicação geral da natureza do documento |
Documento electrónico |
Informação de outro título |
a global dialogue from multiple perspectives |
Primeira menção de responsabilidade |
edited by Jinfa Cai, Eric Knuth |
210 ## - Local de edição |
Lugar da edição, distribuição, etc. |
Berlin, Heidelberg |
Nome do editor, distribuidor, etc. |
Springer |
Data da publicação, distribuição, etc. |
2011 |
215 ## - Descrição física (Vol.pg.fl.tm.fsc) |
Descrição física |
XXIV, 624 p. |
225 ## - Coleção |
Título próprio da colecção |
Advances in Mathematics Education |
300 ## - Notas gerais |
Texto da nota |
Colocação: Online |
303 ## - Notas Informação descritiva |
Texto da nota |
In recent years there has been increased interest in the development of students’ algebraic thinking in the elementary and middle school grades. This important and timely new volume contains the most comprehensive collection of research focused on early algebraization. The volume’s authors—leading international mathematics education scholars—present perspectives on early algebraization that promote a global dialogue on the topic. Research is presented from many parts of the world, including Asia, Australasia, Western and Eastern Europe, and North America. The volume authors consider issues concerning early algebraization from three fundamental perspectives—curricular, cognitive, and instructional. The chapters in this volume not only represent the state of the art about research on early algebraization, but also provide suggestions for future research. “This volume on early algebraization reveals the rich diversity that characterizes the rapidly evolving field of early algebra .… this volume offers to researchers, teachers, curriculum developers, professional development educators, and policy makers alike some of the most recent thinking in the field.” (Carolyn Kieran) |
606 ## - Nome comum como assunto |
Koha Internal code |
40909 |
Elemento de entrada |
Matemática |
Subdivisão de assunto |
Ensino |
-- |
Metodologia |
680 ## - Classificação Biblioteca Congresso |
Notação |
QA12 |
702 ## - Responsabilidade secundária |
Koha Internal Code |
55966 |
Palavra de ordem |
Cai |
Outra parte do nome |
Jinfa |
Código de função |
ed. lit. |
702 ## - Responsabilidade secundária |
Koha Internal Code |
55968 |
Palavra de ordem |
Knuth |
Outra parte do nome |
Eric |
Código de função |
ed. lit. |
801 ## - Fonte de origem |
País |
Portugal |
Regras de catalogação |
RPC |
856 ## - URL Endereço WEB |
URL |
http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-17735-4 |
942 ## - Elementos de entrada adicionados (Koha) |
Fonte da classificação ou esquema de estante |
Library of Congress Classification |
Tipo de item no Koha |
E-Books |
Suprimido |
0 |